ads top

LAGU 7 - Kau Yang Satu

HAKCIPTA TERPELIHARA =)
Sila cari iPhone aku untuk "PAUSE" mp3


Lagu "Kau Yang Satu" ni merupakan lagu nyanyian ke-7 yang di nyanyikan dan digubah khas utk korang semua =) Actually, lagu ni sesuai kalau gurl yg nyanyi, but ni first time aku cari chord lagu dan rentak ikut nada lelaki yg note rendah sket..hehe. sakit2 sampai melecet gak jari2 aku tekan tali gitar satu hari..so aku terpaksa turunkan sket nada tinggi suara perempuan supaya aku leh ikut rentak aku sambil maen gitar.. but, dengan berkat kesabaran dan ketekunan aku yang tak putus2 asa, so terciptalah lagu yang siap dalam masa satu hari ni. Dan inilah lagu yang terhasil dari apa yang mampu aku gubahkan dalam kata2. Tapi takde la sekualiti kumpulan2 or lagu2 popular artis laen & brader2 yg terer main gitar tu ye.,aku buat sume ni sorang2 dan sekadar mengisi masa lapang je =) hehe..


Lagu ni dalam versi unplugged dan takde edit2 langsung, aku baru je rekod td atas katil, amik gitar acoustic aku, amik handphone letak atas bantal terus rekod. Suara serak2 basah pn aku maen belasah taram selumber jek..haha. tu yg ada gema2 sket sb aku tak jumpa "pick" gitar aku ntah ke mane sb aku baru je blk dari kampung ptg td. Lagu ni berkisarkan tentang kesetiaan seseorang perempuan/lelaki terhadap apa yang dia sayangi .Pengajarannya, kita seharusnya bersyukur sekiranya diri kita disayangi dan dicintai, janganlah nk permaenkan hati perasaan orang laen yang begitu setia sayangkan diri kita. Amik pengajarannya okey =) Papepn, dengarlah lagu "Kau Yang Satu" ni. For gurls and guys out there.. be enjoy with this song =) 

Share on Google Plus

Tentang Rizali Masri

RizaliMasriDotCom asasnya adalah sebuah website peribadi yang berkongsi artikel berkenaan keusahawanan, motivasi, isu semasa, kesihatan, ilmu pengetahuan dan travelog. Kini, website ini turut menyediakan pelbagai tawaran kursus keusahawanan, video marketing, membina website / e-commerce. Hubungi saya di 011-1636 2729.

4 respons pembaca:

  1. Uuu wat a surprise~ sOoo kesian lah kt ur fren 2..send my regard 2 her..ahaks ;-)

    ReplyDelete
  2. hurm, nape nak kesian lak..i hope she's ok sentiasa la..hehe

    ReplyDelete
  3. suara ko ke ne..not bad...berbakat2..

    ReplyDelete
  4. hehe, original voice lor..! no edit2.. haha, suka ko eh gelakkan aku..

    ReplyDelete

Hi everyone .. please leave your comment here