Petanda & Tafsiran Mimpi Anda



Bermula dari kelebihan Nabi Yusuf yang mendapat kurnia dari Allah, beliau mampu menafsirkan mimpi dengan benar. Kerana kemampuannya mentafsirkan mimpi maka beliau diangkat sebagai perdana menteri Negeri Mesir. Seorang sahabat bernama Ibnu Sirrin juga dikenal sebagai ahli menafsirkan mimpi secara benar. Jadi ilmu tentang tafsir mimpi bukanlah sekadar ilmu biasa. Setelah ratusan tahun,dibuktikan dengan kenyataan-kenyataan yang sering terjadi maka terangkumlah sebuah buku himpunan mimpi. Ada satu pesan dari Nabi Muhammad SAW bahwa jika kita bermimpi hal-hal yang baik maka segeralah memuji syukur kepada Allah SWT Dan jika kita bermimpi hal-hal yang buruk segeralah berlindung kepada Allah dan janganlah mimpi yang buruk itu diceritakan kepada orang lain. Selamat mentafsir mimpi dan harap tafsiran ini tidak dipercaya 100% kerana segala kudrat dan iradatnya adalah Allah SWT yang menentukan.



- Mimpi melihat Nabi, akan mendapat kemuliaan dunia akhirat.

- Mimpi melihat neraka, akan mendapat bahaya.

- Mimpi melihat lauhil-mahfuz, akan menjadi orang yang hafal semua ayat Al-Qur'an.

- Mimpi melihat sahabat Nabi, akan menjadi ulama.

- Mimpi kejatuhan matahari atau bulan, akan menjadi orang pangkat.

- Mimpi matahari menjadi dua, akan terjadi peperangan.

- Mimpi bintang turun ke rumah, akan mendapat kekayaan atau akan mendapat anak yang soleh.

- Mimpi mandi, akan terhindar dari bahaya
.
- Mimpi minum air sungai atau laut, akan menuntut ilmu atau akan menjadi orang pandai.

- Mimpi tidur di dalam kelambu, akan dimuliakan ramai orang.

- Mimpi berenang di laut, cita-cita akan menjadi hampa.

- Mimpi bicara pada orang mati, pekerjaannya akan sia-sia
.
- Mimpi naik ke udara, akan mendapat kekayaan
.
- Mimpi mandi hujan, akan mendapat wang yang banyak

- Mimpi melihat tanah perkuburan, akan timbul huru-hara dalam negeri.

- Mimpi beristeri lagi, akan sibuk dengan pekerjaan.

- Mimpi diberi anak, akan mendapat harta.

- Mimpi main layang-layang, akan penat hati.

- Mimpi naik kenderaan, akan penat fikiran.

- Mimpi gigi berlubang, akan ada kematian keluarga.

- Mimpi tangan dipotong-potong, akan mendapat bahaya.

- Mimpi pergi belajar, akan mendapat keuntungan.

- Mimpi bersetubuh dengan ibu atau saudara, akan mendapat kebahagiaan dunia dan akhirat.

- Mimpi menangis, akan lepas bahaya.

- Mimpi mati, akan lanjut usia.

- Mimpi sembahyang, akan tercapai cita-cita.

- Mimpi membaca Al- Qur'an, akan bebas dari kesukaran.

- Mimpi melihat rupa sendiri, ada orang yang ingin bertemu.

- Mimpi bertelanjang, akan mendapat malu.

- Mimpi masuk ke kebun raya, akan dapat isteri kaya.

- Mimpi masuk ke dalam pasar, akan mendapat keuntungan.

- Mimpi jalan di tempat sempit, akan mendapat kesusahan.

- Mimpi makan api, akan mendapat isteri miskin tetapi solehah.

- Mimpi memakai cincin emas, akan mendapat ilmu.

- Mimpi memakai serban, akan menjadi haji.

- Mimpi memetik buah delima, akan mendapat rezeki.

- Mimpi memetik jeruk, akan bersedih hati.

- Mimpi memetik anggur, akan bahagia.

- Mimpi memetik padi, akan mendapat kesukaran.

- Mimpi mendapat burung merak, akan mendapat isteri.

- Mimpi masak nasi, akan mendapat kesukaran.

- Mimpi melihat orang terbang, akan luas pikiran.

- Mimpi melihat perut sendiri, akan senang.

- Mimpi melihat badan menjadi kurus, akan mendapat penghormatan.

- Mimpi diri menjadi pendek, segala pekerjaan tidak berhasil.

- Mimpi bersumpah, petanda akan melakukan pekerjaan yang tidak baik.

- Mimpi menangis atau meratap, akan mendapat kebahagiaan.

- Mimpi mati kemudian hidup kembali, petanda segala apa yang di usahakan akan berhasil.

- Mimpi menggunting rambut sendiri, akan bercerai dengan isteri.

- Mimpi ditangkap serigala atau harimau, akan ditipu orang.

- Mimpi minum susu, anda akan sentosa.

- Mimpi minum susu babi, anda akan melakukan perbuatan yang menyusahkan hati.

- Mimpi membunuh babi atau tikus, petanda akan melakukan ibadah haji.

- Mimpi bermain-main dengan tikus, anda akan bermusuhan.

- Mimpi melihat kucing banyak di rumah anda, anda akan mendapat kebajikan.

- Mimpi kucing masuk ke rumah anda, Petanda akan ada tetamu.

- Mimpi naik kuda atau naik unta, akan mendapat kebajikan dan keinginan anda akan terkabul.

- Mimpi melihat gajah- gajah berkelahi sesama gajah, para pembesar akan saling berselisih atau akan saling merebut kekuasaan.

- Mimpi membunuh kucing, petanda anda akan melakukan perbuatan yang tercela.

- Mimpi melihat babi atau anak babi, anda akan melakukan perbuatan yang buruk.

- Mimpi mimpi naik ke sebuah istana, petanda anda akan mendapat kepercayaan dari masyarakat dan kata-kata anda akan dituruti orang.

- Mimpi rumah anda roboh, petanda anda akan mendapat musibah, entah usaha anda sia-sia, atau perniagaan anda jatuh bankrap, dicuri atau kebakaran.

- Mimpi main layang- layang, anda akan mengejar cita-cita, tapi jika layang-layang putus, pertanda cita-cita anda putus di tengah jalan.

- Mimpi membuat rumah atau dindingnya, anda akan menjadi kaya dan cita-cita akan berhasil.

- Mimpi naik ke atas gunung dan anda diam di sana, petanda anda akan dapat kemuliaan dan kekayaan, atau anda akan memangku suatu jabatan.

- Mimpi dihisab di hari kiamat, akan mendapat kebahagian selamat dunia dan akhirat.

- Mimpi makan asam atau makan buah yang asam, akan mendapat kesusahan, atau akan jatuh sakit.

- Mimpi melihat syurga atau bidadari, akan mendapat kurnia Allah dunia dan akhirat, dan segala keinginan akan terkabul.

- Mimpi mati, petanda akan panjang umur.

- Mimpi diajak ziarah ke pemakaman, akan mendapat kekayaan.

- Mimpi nasihat pada orang mati, pettanda bahawa perbuatan akan menjadi sia-sia
.
- Mimpi menjadi raja, akan berbuat perbuatan yang kejam.

- Mimpi dibunuh orang, akan panjang umur.

- Mimpi tidak mempunyai mata, petanda bahawa ajalnya sudah dekat.

- Mimpi melihat kepala orang atau mata, akan mendapat emas

- Mimpi makan pisang, akan mendapat rezeki.

- Mimpi janggut tumbuh lebat, akan berbahagia.

- Mimpi jalan beriring dengan guru/ulama, petanda diri terpelihara dari rahmat Allah.

- Mimpi dimarahi guru, akan dimarahi pejabat atau raja.

- Mimpi dimarahi presiden atau raja, akan mendapat harta.

- Mimpi bertengkar dengan orang besar tapi menang, petanda akan bekerja keras.

- Mimpi digantung orang, akan terlepas dari hutang.

- Mimpi dirantai orang, akan melakukan perbuatan maksiat

- Mimpi diperhamba orang (budak), akan mendapat harta.

- Mimpi makan daging kambing, akan mendapat rezeki yang halal.

- Mimpi naik gajah, akan mendapat pangkat.

- Mimpi membunuh gajah, petanda orang-orang besar akan tunduk dan turut apa perintahnya serta akan mendapat kekayaan.

- Mimpi melihat urat pada pipi kambing atau pada bibirnya, Akan banyak hujan pada tahun itu.

- Mimpi melihat urat kambing bercampur merah, Akan terjadi kerusuhan di dalam negeri.

- Mimpi naik kerbau atau sapi, akan menjadi kaya.

- Mimpi melihat pohon roboh di atas bukit, petanda anda akan turun pangkat,atau jatuh dari kedudukan anda.

- Mimpi naik keatas gunung atau ke tempat yang tinggi, anda akan sentosa dan terlepas dari duka cita.

- Mimpi naik motor, anda akan penat hati.

- Mimpi menulis surat, akan mendapat jalan yang hebat dunia dan akhirat.

- Mimpi menerima surat, akan berumur panjang.

- Mimpi menanam, lalu tumbuh, akan mendapat untung besar.

- Mimpi melihat pohon gandum, atau padi mahupun kaca, petanda petani dalam negeri hasil tuaiannya sangat memuaskan, subur makmur.

- Mimpi berladang, petanda rezekinya tidak akan berkurang.

- Mimpi menanam kapas, anda akan mendapat kebaikan,akan sejahtera selamat dunia akhirat.
- Mimpi mengikat, anda akan mendapat kebajikan.

- Mimpi menanam buah- buahan yang manis, petanda perbuatannya akan dituruti orang ramai

- Mimpi memakai pakaian hitam, petanda buruk bagi anda.

- Mimpi memakai pakaian merah, petanda kurang baik.

- Mimpi makan kain, akan mendapat untung besar.

- Mimpi memakai pakaian hijau, petanda keinginan anda akan terkabul.

- Mimpi memakai pakaian putih, petanda akan mendapat nasib baik.

- Mimpi banyak emas di rumah anda, anda akan terlepas dari hutang atau anda akan mendapat anak.

- Mimpi anda bergelang kaki, anda akan mendapat kebajikan.

- Mimpi melihat banyak tali di dalam rumah, petanda apa yang diniatkan dalam hati anda akan tercapai.

- Mimpi memegang pelana kuda, akan mendapat harta.

- Mimpi kain anda koyak, petanda ada keluarga yang akan wafat.

- Mimpi mendapat permata mutu manikam atau barang yang seperti itu, anda akan menjadi ketua, pemimpin masyarakat, atau anda akan mendapat harta yang tidak terduga-duga.

- Mimpi memakai tali pinggang, anda akan panjang umur.

- Mimpi memakai emas bertakhta permata intan atau manikam, akan mendapat kekayaan, atau akan mendapat anak laki-laki
.
- Mimpi naik kuda atau memakai payung, serta naik ke tempat yang tinggi, akan menjadi pembesar negeri, atau pemimpin rakyat.

- Mimpi memakai mahkota, anda akan memjadi raja jika amda keturunan raja, atau akan menjadi pembesar negeri, atau akan menjadi menteri.

- Mimpi memiliki gigi palsu, akan memperoleh keuntungan, tetapi sebenarnya anda akan rugi.

- Mimpi melihat bibir lawan jenisnya, akan memperoleh jodoh / pasangan hidup.

- Mimpi dirinya (laki-laki) menjadi orang perempuan, akan senang dan mendapat harta.

- Mimpi dirinya membuang darah, alamat akan sembuh dari sakitnya.
 
- Mimpi terbang lalu hinggap di pohon kayu, alamat akan bercerai dengan pasangannya.
 
- Mimpi terbang di udara, alamat akan menuntut ilmu.

- Mimpi melihat gambar hati lambang cinta, untuk orang bujang akan cepat kahwin, berumah tangga.
 
- Mimpi mendengar suara detak jantung, akan mendengar kabar baik.
 
- Mimpi melihat paku, akan mendapat warisan.
 
- Mimpi (untuk wanita) jatuh cinta pada lelaki bermisai, akan beruntung dalam perkahwinannya bila-bila sahaja.
 
- Mimpi pengsan, perancangannya akan gagal.
 
- Mimpikan seorang wanita pengsan, akan cepat bertemu jodoh.

- Mimpi memasuki masjid, akan menjadi orang yang taqwa.
 
- Mimpi solat (sembahyang) di dalam masjid, akan memiliki masa depan yang cerah.

- Mimpi rnelihat anjing menggoyang buntutnya, alamat dengan mudah menyelesaikan urusan penting.
 
- Mimpi melihat anjing berkelahi, akan berdamai dengan lawan pertikaian anda.
 
- Mimpi digigit seekor anjing, peringatan agar anda waspada.

- Mimpi melihat anjing peliharaan berbulu putih, akan bersahabat dengan orang jujur dan setia.
 
- Mimpi melihat anjing menyalak, waspadalah banyak bahaya di sekitar anda.

- Mimpi melihat seekor monyet, waspadalah terhadap para penipu.
 
- Mimpi memelihara seekor monyet, akan ada yang berkhianat.
 
- Mimpi melihat monyet memanjat pohon, harapan yang cerah dalam masalah cinta.
 
- Mimpi melihat seekor naga yang bengis, alamat akan rugi atau kehilangan.
 
- Mimpi membunuh seekor naga, anda terlepas dari kesulitan.
 
- Mimpi digigit seekor nyamuk, alamat akan bersedih.
 
- Mimpi membunuh seekor nyamuk, akan mampu mengatasi semua kesulitan.

- Mimpi melihat butir-butir intan, ada hubungannya dengan perkahwinan dan kekayaan.
 
- Mimpi berpakaian serba indah seperti ratu, akan memperoleh keuntungan / kejayaan usaha anda.
 
- Mimpi melihat cincin bermata intan, akan menjalin persahabatan.
 
- Mimpi mendapatkan sebuah cincin bermata intan, akan jatuh cinta.

- Mimpi melihat anak yatim, akan mendapat hidup bahagia.
 
- Mimpi memungut anak yatim, akan memperoleh rezeki dan harta terus-menerus.
 
- Mimpi mengunjungi rumah yatim, akan menerima khabar baik.


Ini adalah antara koleksi tafsiran mimpi yang dapat dikongsikan, masih ada banyak lagi tafsiran lain tapi anda cari sendiri la yer =) apapun, ini bukanlah ramalan yang 100% tepat dan bergantung kepada setiap individu. Adakalanya mungkin sekadar mainan mimpi atau  pembawakan fikiran separa sedar anda seharian atau yang sedang difikirkan sebelum tidur. Cuma dengan adanya ramalan ini, sedikit sebanyak memberi anda panduan dan implikasi dari makna mimpi yang datang dalam tidur anda. Sedikit nasihat dari saya, sebelum tidur jangan lupa basuh kaki (untuk mengelakkan segala pembawakan di laluan yang pernah anda jejaki seharian), baca surah 3 Qul dan kibaskan selimut diatas tilam sebelum baring (mengelakkan sihir dan gangguan para jin), baca doa tidur sebelum terlena dan sebaik-baiknya mengambil wudhu' sebelum tidur bagi mengelak anasir-anasir tidak baik mengganggu mimpi anda, memaafkan segala kesalahan orang lain terhadap anda (mensucikan & mengikhlaskan hati), senyum selebar-lebarnya dan kemudian TIDUR =) Setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT, dan setiap perkara yang buruk itu adalah dari kelemahan dan kekurangan diri saya sendiri. 


~ Wassalam ~



 Rizali Masri
\(^_*)/


~ Teruskan Membaca ~
Cetak

155 comments:

  1. mimpi di kelilingi tanda salib macam mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam, saya kurang pasti, tetapi cuba lakukan solat taubat nasuha.. in sha Allah dilindungi..

      Delete
  2. nk mintak permission copy tok blog saya bleh???

    ReplyDelete
  3. boleh =) silakan ~

    Highlight semua then baru tekan 'Ctrl C' ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suami bermimpi melaungkan azan dalam masjid tapi tak habis separuh sahaja. Apamaknanya?

      Delete
  4. kalau bermimpi ternampak lelaki berserban putih macam mana pulak ea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku penah dengar mimpi mcm tu.. slalunya klau mimpi lelaki berserban putih tengah lintas jalan maksudnya ada orng yg akan kemalangan dekat jalan tu..

      Delete
  5. banyak kali mimpi ular besar.pastu mimpi sembahyang.pastu mimpi org bagi rantai emas panjang..aperkah tafsirannyer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertaubat.mimpi ular xbaik

      Delete
    2. Mimpi basuh kain sembahyang yang berada di masjid

      Delete
  6. kalau mimpi dapat baby perempuan pulak mcm mane? dan org yg bermimpi tu msih belom berkahwin pon..

    ReplyDelete
  7. saya telah bermimpi di beri bayi yg siap berbedung....tapi saya x tahu siapa org yg beri bayi tersebut hanya satu suara dalam mimpi....apa maksud mimpi tersebut adakah bermaksud baik / buruk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, kebiasaannya sesiapa yang bermimpi memegang bayi, mengendong bayi dan melibatkan bayi ianya ada kaitan dengan sihir mahupun saka. apapun sentiasa membaca ayatul qursi dan 3 Qul sebelum tidur. wallahua'lam =)

      Delete
  8. saya bermimpi mendapat bayi yg siap berbedung....tapi sy tidak tahu siapa yg memberi bayi tersebut kerana hanya mendengar satu suara....mimpi tersebut berulang 3 kali tetapi sy tidak mahu menerima bayi tersebut
    apakah maksud mimpi sy itu?adakah baik /buruk...tolong beri tafsir sebalik mimpi sy iti...terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong jgn ambik budak tu..jikalau awak ambik budak tu bermakna awk menerima jin pesaka...jika awk terima bayi trsebut ia akn bermaen maen dlu dgn awk dan akn cuba menghisap susu dri bdan awk,jika awk terambik jgak awk kna buang ataw lempar bayi tu dgn segera..ini proses penurunan pesaka..sila rujuk pakar atau ustaz

      Delete
    2. Sila jangan terima bayi tersebut..ini proses penerimaan jin pusaka dri seseorg..sila rujuk pakar atau ustaz

      Delete
  9. Saya mimpi kakak saya jadi manager dan saya jadi asistennya. Apa ya artinya? Terima kasih

    ReplyDelete
  10. Saya bermimpi duduk di rumah tinggi i.e.kondo dekat dgn pantai..tiba-tiba ada tsunami dan kondo tu runtuh dan musnah sama sekali..ketika kejadian runtuhan tersebut saya dapat mengelak dr ditimpa dan terselamat...
    Apa maksud mimpi nie yer...agak bnyk kali juga saya bermimpi ttg tsunami nie...saya masih selamat...alhamdulillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. I pun pernah mimpi tsunami. Siap ditimpa tsunami lagi tu. I ada search dkt internet tentang maksud mimpi tsunami dan I jumpa lah beberapa jawapan. Tak lama kemudian.. maksud mimpi tu betul-betul menjadi. Tapi I cuma anggap sebagai satu kebetulan sahaja. Anyway.. I share it on my blog. Just visit http://rottenblogger.blogspot.com/2013/12/maksud-mimpi-tsunami-menurut-islam_29.html to find out the answer. Harap membantu..... :-)

      Delete
    2. I pun pernah mimpi tsunami. Siap ditimpa tsunami lagi tu. I ada search dkt internet tentang maksud mimpi tsunami dan I jumpa lah beberapa jawapan. Tak lama kemudian.. maksud mimpi tu betul-betul menjadi. Tapi I cuma anggap sebagai satu kebetulan sahaja. Anyway.. I share it on my blog. Just visit http://rottenblogger.blogspot.com/2013/12/maksud-mimpi-tsunami-menurut-islam_29.html to find out the answer. Harap membantu..... :-)

      Delete
  11. klu mimpi diberi baju ptih yang basah apa mksud?

    ReplyDelete
  12. klu mimpi diberi baju putih yang basah apa maksudnya?

    ReplyDelete
  13. klu mimpi diberi baju putih yang basah apa maksudnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemungkinan pasangan anda selingku

      Delete
  14. Anak akak brmimpi..
    ayahn ya berada dipuncak bukit sambil memegang permata yg agak besar Dan bersinar... Apa makna nya ya?

    ReplyDelete
  15. Anak akak mimpi ayah nya diatas puncak bukit sambil memegang (keadaan menadah) batu permata dlm tangan.. Apa maksudnya ya?

    ReplyDelete
  16. kalau mimpi macam cerita dalam drama tapi kita ade skali dalam tu berlak0n , pat0 kene keja dengan binatang , kerbau ape sume ade ?

    ReplyDelete
  17. mimpi berkahwwin ..dalam masa yg sama .terringat plk yg yg kita dah ada isteri mcm mna nak ckp dgn isteri terfikirr

    ReplyDelete
  18. bermimpi bernikah..dgn orng yg kita x kenl.bila dah nikah terigat plk yg kita dah ada isteri mcm mna tuu

    ReplyDelete
  19. salam...minta tolong tafsirkan mimpi lihat rambut sendiri di kepala beruban banyak,terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. panjang umur .. wallahualam .

      Delete
  20. salam. kalau mimpi meihat pintu langit terbuka dan melihat tapak tangan melambai di pintu langit... apa tafsirannya...

    ReplyDelete
  21. salam... hubungi saya di talian 0162365974... miss lisa.. saya yang bertanya tentang tafsiran mimpi pintu langit dan tapak tangan melambai....

    ReplyDelete
  22. salam . atau email saya di puterigunungledang75@gmail.com. .. terima kasih dan wassalam...

    ReplyDelete
  23. salam..sy b'mimpi mgenai bnde2 tajam sperti pisau di mana masa sy kecik sy mimpi yg per0mpak masuk ke rumah,lalu menikam sy..sjak itu,kbanyak kan mimpi sy b'kenaan bnde2 tajam sperti baru2 ni,sy b'mimpi sy gaduh dgn kwn lama sy dan dia telah meletak kan pisau di muka saya dgn menekannya bgitu kuat sehingga sy seolah2 merasakannya..tlong di jelaskan..
    ajiep2010@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. w'salam, jika kita sering bermimpi benda tajam, binatang liar, bayi, atau jatuh dari tempat tinggi, biasanya itu petanda akan sihir. Jika segala unsur2 tersebut mengenai diri kita samada ditikam, digigt atau sebagai, kemungkinan sihir tersebut telah kena pada kita. wallahua'lam..

      Delete
    2. Jika saya bermimpi saya hendak dinikah kan tapi saya tak nak..apa maksud?

      Delete
    3. Jika saya bermimpi dinikah kan tetapi saya menolaknya.. apa maksud?

      Delete
    4. Blm ada jodoh lagi tu..kui3

      Delete
  24. salam. saya bermimpi ibu saya meninggal apakah maksudnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. panjang umur

      Delete
    2. Betul ke kalau mimpi ibu meninggal akan panjang umur? Kita yg bermimpi atau ibu yg panjang umur? Sbb perasaan mimpi ibu sendiri meninggal adalah sngt menakutkan dan sedih.

      Delete
    3. Salam. Betul ke panjang umur kalau mimpi ibu sendiri meninggal? Ibu atau anak yg bermimpi panjang umur?? Sbb mimpi ibu sendiri meninggal sngt lah menakutkan dan sedih teramat.

      Delete
  25. Salam,saya bermimpi kaki saya berbulu bnyk.. padahal kaki sy xberbulu. dan saya pernah bermimpi sy selamat melahirkan seorg bayi lelaki,dan sy tidak merasa sakit pn.. apakah maksudnye!

    ReplyDelete
  26. Salam,saya bermimpi kaki saya berbulu bnyk.. padahal kaki sy xberbulu. dan saya pernah bermimpi sy selamat melahirkan seorg bayi lelaki,dan sy tidak merasa sakit pn.. apakah maksudnye!

    ReplyDelete
  27. Salam,saya bermimpi kaki saya berbulu bnyk.. padahal kaki sy xberbulu. dan saya pernah bermimpi sy selamat melahirkan seorg bayi lelaki,dan sy tidak merasa sakit pn.. apakah maksudnye!

    ReplyDelete
  28. salam..klmarin malam saya mimpi melihat nasi yg sngat putih dan bersih..dan keesokan harinya pula,saya bermimpi.makan babi..sdgkan saya org muslim..apa erti mimpi2 saya..plz rplay.

    ReplyDelete
  29. I am really enjoying the theme/design of your site.
    Do you ever run into any web browser compatibility issues?

    A couple of my blog audience have complained about my website not working
    correctly in Explorer but looks great in Opera.
    Do you have any advice to help fix this issue?

    my web page: Location voiture Casablanca

    ReplyDelete
  30. Salam.da 3hari bturut2 sy. Mimpi kutip duit syiling yg bnyk.apakah makna mimpi itu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pernah mimpi camtu jugak,kutip duit syiling yg banyak,mana2 saya pergi jumpa duit selit2 siap ade ibu gendong anak lelaki dan pegang tembikar kat tepi pantai.dr tembikar tu keluar duit syiling jugak.sampai skg tak tau ape maksudnya tapi tak lama lepas mimpi tu saya mengandung anak ke 3.wallahualam.

      Delete
  31. mawar menangis22 June 2013 23:40

    saya bermimpi kwn suami(lelaki) memeluk saya dr belakang ketika saya sdg bersedih,saya jg pnh bermimpi menulis surat cinta kpdnya dan pnh bermimpi dia kepingin bertemu sgt dgn saya tp saya sedaya upaya mengelak dan menjauhi darinya

    ReplyDelete
  32. I am extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog.
    Is this a paid theme or did you customize it yourself?
    Anyway keep up the excellent quality writing, it's rare to see a nice blog like this one nowadays.

    Visit my web page: Location voiture casablanca aeroport

    ReplyDelete
  33. sy mimpi wat haji ngan family.apa maksudnymd

    ReplyDelete
  34. klau b'mimpi hampir jatuh dri tmpt tinggi, lalu d'slmtkn? lps msok hsptl je, nurse x care pn psl kite? pa mkna nya?

    ReplyDelete
  35. saya nk tye ,sye ada bermimpi dlm mimpi sye tu sye berjumpa dgn dua org lelaki yg pernah menjadi suami sye .lelaki pe1 adalh bekas suami dan lelaki ke2 juga akan mjadi bekas suami(dlm proses bcerai) dlm mimpi tu byk yg tjadi
    lelaki pe1 mendukung anak kedua sye tido masuk bilik.
    lelaki pe1 masak utk kami dan lelaki ke2 hanye melihat.. adakh itu cuma mainan tido atau ada maksud lain dlm mimpi

    ReplyDelete
  36. saye bermimpi berjumpa dgn dua org lelaki yg pernah menjadi suami sye.lelaki pe1 dah berpisah dan lelaki ke2 (dlm proses bcerai) ape maksud mimipi sye iye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalu org ckp if kita mimpi seseorang, itu bmakna dia rindu kita

      Delete
  37. Semasa msih brcinta dgn kekasih sya dulu( skrang dh putus)..dia prnh brmimpi brkhwin dgn org lain..apakh mksudnya..krn skrng dia brtunang dgn lelaki lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hm..sy pnh bermimpi berkahwin dgn ex bf sy..pdahal dh ptus ngn dia.. cuma 2 tahun berlalu, sekarang dia ckp minta maaf dan nk melamar sy trus..tapi sy dh ada bf lain.. dan sy tgh dlm proses berfikir dan istikarah nak pilih mana satu.. sy tak dpt ptunjuk pun lagi..sy buntu..

      Delete
  38. Sentuhan dalam blog awak buat saya termenung... mungkin simple ..
    tapi mendalam bagi yg mahu berfikir.. tahniah ..
    dari peminat tulisan awak :)

    my blog post Tips Menjahit Baju Kurung

    ReplyDelete
  39. Salam.. kalo bmimpi ada emas msuk ke dlm jari.. emas tu plak spt selumbar yg pjgnya 1 inci.. sparuh di dalam.. dan msih ada yg tkeluar.. apa mksudnye ye?..

    ReplyDelete
  40. Saya pernah mimpi jatuh dari tempat yang tinggi dan sedar-sedar saya jatuh katil.

    Artikel tuan cukup membantu saya untuk mula mengkaji tafsir mimpi yang sah menurut kaedah Al-quran. UAI kata mimpi tu umpama menganggap hujan ketika mendung gelap bersama guruh gempita. Rupanya masih belum hujan. Anggapan hujanlah bermaksud tafsir mimpi.

    Selayaknya semua tu berserah kepada Allah jua.

    ReplyDelete
  41. Saya pernah bermimpi emak kawan rapat saya memgajak saya melakukan hubungan sex ? Ape ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebulan y lalu sy bmimpi gigi mulut sebelah bawah luruh.apakah maksud mimpi itu???terima kasih kepada y sudi menjelaskn..n pd thun nie bkl ibu mntua pergi tunaikn haji.

      Delete
  42. Sy bermimpi seseorg memberi bunga ros3warna.hitam putih n merah...dalam mimipi tersebut ia mytakanbahawa..sy ble mgubati org dgn ktiga2 bunga tersebut.dgn merendamkan kelopak bunga ros
    dlm segelas..air putih..

    ReplyDelete
  43. as salam sy bermimpi melaungkan azan sehingga habis apa maknanya tk

    ReplyDelete
  44. kalo mimpi di kejar" 2 orang membawa pedang dan ingin membunuh kita artinya apaa???

    ReplyDelete
  45. kalo bermimpi di kerjar" 2 orang membawa pedang ingin membunuh kita artinya apa yaa???

    ReplyDelete
  46. Assalamualaikum.sy bmimpi ddatangi seorang wanita yg mpkenalkn diri sbg moyang sy.bdiri datas tngga,sy dtngga paling bwah.dia buat 1 urutan dmuka sy,dsudahi dgn menekan sebutir permata dtengah dahi sy.dia bpesan jgn diusik dn ia baik dbiarkn bgtu.apa mksd dimimpi sy ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penurunan saka melalui susuk.

      Delete
  47. Salam.mak mertua saya mimpi istri saya bersalin apa maksudnye ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezeki datang tu. Wallahualam.

      Delete
  48. mimpi di urut badan sama ibu...apa artinya ya......

    ReplyDelete
  49. mimpi di uruy sama ibu..apa artinya ya....?

    ReplyDelete
  50. mimpi di urut badan sama ibu....apa artinya ya..?

    ReplyDelete
  51. Sy kerap mimpi tentang tsunami.. sy mimpi sy brada di tempat kejadian.. takot sgt.. tp dlm semua2 mimpi tsunami tu mst sy terselamat.. apakah mksd nye tu.. tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. I pun pernah mimpi tsunami. Siap ditimpa tsunami lagi tu. I ada search dkt internet tentang maksud mimpi tsunami dan I jumpa lah beberapa jawapan. Tak lama kemudian.. maksud mimpi tu betul-betul menjadi. Tapi I cuma anggap sebagai satu kebetulan sahaja. Anyway.. I share it on my blog. Just visit http://rottenblogger.blogspot.com/2013/12/maksud-mimpi-tsunami-menurut-islam_29.html to find out the answer. Harap membantu..... :-)

      Delete
    2. ketakutan yang berlebihan hingga terbawa mimpi

      Delete
  52. Sy kerap mimpi tentang tsunami.. sy mimpi sy brada di tempat kejadian.. takot sgt.. tp dlm semua2 mimpi tsunami tu mst sy terselamat.. apakah mksd nye tu.. tq

    ReplyDelete
  53. Kerap mimpi ttg tsunsmi.. di tmpt yg brlainan..
    sy berada di tmpt kejadian ms dlm mmpi tu.. rs takot yg tramat sgt.. tp smua dlm mmpi2 tu sy pasti selamat.. apa mksd nya tu yer.. tqvm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmp awk sma dgn mmp sy. Sy mmp berada di tmpt kjdian dan nampk tsunmi dtg dan saya mesti slmt. Bila tsunami brlaku sy mesti akan brlari myelamatkan keluarga sy.

      Delete
    2. Mimpi biasanya kita berjaya membawa kembali diri kita ditempat yang selamat..mimpi berulang membawa makna yg lebih bermakna..tapi ada kalanya mimpi adalah satu kebetulan..ya mimpi adalah sukar untuk ditafsirkan..jangan berfikir sangat pada mimpi..berserahlah segalanya padaNya..Adakalanya mimpi yg paling sukar kita fahami ialah umpama mimpi dalam mimpi..ketika bermimpi kita tahu kita berada dalam mimpi..dan melihat diri kita tidur..sekali terjaga sebenarnya kita baru sedar yg itu hanyalah mimpi..

      Delete
    3. mimpi memang sukar untuk ditafsirkan..kadang2 apa yg berlaku adalah secara kebetulan..ada ketikanya mimpi dipengaruhi oleh emosi dan persekitaran kita..mimpi yang berulang dan dalam keadaan yang kita tenang biasanya membawa makna yang lebih mendalam..adakalanya benar kata lagu umpama mimpi dalam mimpi..apabila kita bermimpi dalam keadaan sedar ketika tidur..ya banyak sangat cerita disebalik mimpi..apa pun tak perlu risau sangat pada mimpi..berserahlah sepenuhnya padaNya.

      Delete
    4. saya juga mimpi tsunami yg besar tetapi saya selamat dan setelah saya selamat karna saya berlindung di sebuah meja kayu yg kuat setelah tsunami selesai saya azan cuma blm selesai saya azan istri saya membangunkan saya jdi mimpi saya hanya sampai dst.. tp masih terbayang2 sampai sekarang apakah artinya

      Delete
  54. السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه.
    Saya bermimpi mendapat anak lelaki kemudiAn mak cik mahu menjaganya dan kemudian mak cik saya memberi pada ibuy metuanya? Sebelum sy terjaga saya dlam usaha pergi mengambil sY mensedekahkan emas kepad masjid..Saya dh kahwin 3 tahun tapi msaih belum ade anak

    ReplyDelete
  55. Sy bermimpi melahirkan anak lelaki...yg sambut baby tu adalah ibu saya...saya tak rasa sakitpun..dan kemudian sy menyusukannya...apakah maksudnya ? Sy merasakan bapa kpd bayi itu adalah org yg sy kenali bayangnya dlm mimpi..tp sy belum berkahwin lg..xtah apa maksud mimpi tu

    ReplyDelete
  56. Salam... Sy bermimpi di ganggu anjing hitam... Anjing tu dtg dekat tp tidak menggonggong... Puas sy menghalau tp ia makin dekat, sblm ia menggigit sy tersedar dr tido... Apakah maksud mimpi sy? Sy terjg dgn jantung berdebar2... Mudah2an dijauhkn dr segala kejahatan...

    ReplyDelete
  57. mimpi naik tangga yang tinggi sampai diatas langsung terjatuh itu gimana...

    ReplyDelete
  58. Mimpi naik ketempat yang tinggi sampai diatas langsung terjatuh itu gimana

    ReplyDelete
  59. Preeeeeeet
    Preeeeeeet

    ReplyDelete
  60. sy mimpi sy tgh menunaikan Haji dgn seseorang yg sy kenal tp sy x pernah tegur. kami brdua tdk mmpunyai hbungn apa2 sekali pun. apakah mksudnya?

    ReplyDelete
  61. Salam nak tanya kalu mimpi rantai leher yg sy pakai, ada org minta dan sy bagi rantai tersebut.

    ReplyDelete
  62. sy bermimpi dirompak dlm satu perjalanan,semua brng2 sy digeledah dan tibe2 perompak terjumpa surah yassin lalu perompak bebaskan kan sy.surah yassin tersebut sama dgn surah yassin kepunyaan sy.dan keesokan hari sy bermimpi lg,dtg satu suara suruh sy hafaz surah yassin..sy tersedar dlm keadaan mulut sy menghafaz surah yassin

    ReplyDelete
  63. Assalamualaikum. Bolehkah Tuan memberi sedikit penjelasan tentang mimpi2 ini?

    1. Suami sering bermimpi tentang isteri bersetubuh dengan lelaki lain.

    2. Isteri bermimpi suami berkahwin lain serta mendapat restu dan sokongan dari seluruh ahli keluarga suami.

    3. Bermimpi getah paip keluar ulat dan memegang getah tersebut ke atas dan ulat2 tersebut jatuh ke lantai.

    4. Bermimpi menerima baju/baju putih dari nenek yang telah meninggal.

    5. Bermimpi tembok rumah dipecah oleh 4/5 orang untuk masuk ke dalam rumah.

    Semoga tuan dapat membantu. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimpi tersebot seolah olah ada rahsia yang disimpan oleh pasangan itu. Dan ada juga yang berusaha memecahkan hubungan suami istri itu. Mimpi ulat biasa nya rezeki kecil dan lepaskan getah mungkin erti terlepas peluang.

      Delete
    2. Mimpi baju putih kemungkinan pasangan anda selingkuh

      Delete
  64. tolong jelaskan mimpi saya ini..
    dalam sebuah ruangan kelas.. saya melihat temen saya (cewe) juga beserta ibunya.. cewek itu ngedeketin saya.. lalu tidur di pangkuan saya.. lalu ibunya ngomong kalo saya ini kurang percaya diri..
    pas saya bangun.. ternyata itu tepat dihari ulang tahun temen yang saya mimpiin..
    apa maksudnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. cewe itu minta kamu menyatakan cintanya x.. haha PD aja

      Delete
  65. tolong jelaskan mimpi saya ini..
    dalam sebuah ruangan kelas.. saya melihat temen saya (cewe) juga beserta ibunya.. cewek itu ngedeketin saya.. lalu tidur di pangkuan saya.. lalu ibunya ngomong kalo saya ini kurang percaya diri..
    pas saya bangun.. ternyata itu tepat dihari ulang tahun temen yang saya mimpiin..
    apa maksudnya

    ReplyDelete
  66. Saya mimpi lahirkn anak tnpa rasa sakit n myusukan.mmg nk pregnant smula n merancang nk myusukan smpai 2thn sb ank slung tak dpt susu bdn.ada kaitan saka ke?

    ReplyDelete
  67. Asalamualaikum.. sy nak tanya kalo bermimpi bertunang dengan lelaki yang pernah menolak sy.. dan dia trima balik diri sy .. dan yang sy pelik sy xkenal pun lelaki tersebut bagaimana dia boleh menolak sy.. di. Kehidupan realiti hanya seorang saja yang menolak sy yang sy tidak pernah melihat wajah nya.. adik iparnya yang ingin jodohkan dgn sy dan smpi skrg pun diam. Mmg jwpn nya xsudi. Sy xkesah.. dan dlm sy bermimpi melihat bibir lelaki berkulit hitam ...

    ReplyDelete
  68. saya mimpi pilih2 dan beli kasut....apa maksutnya.......

    ReplyDelete
  69. Salam. Kalau seseorang itu didalam mimpinya diraba oleh seorang lelaki dan mulutnya bagai terkunci untuk bersuara mahupun menjerit, apa maknanya ya? please feedback this ques.. i really need to know. Thanks.

    ReplyDelete
  70. saya bermimpi solat di dalam air bah paras betis semasa di dalam masjid.

    ReplyDelete
  71. assalam.. sy masih bujang dan 2x dh bermimpi dipaksa berkahwin dgn org yg sy tak kenal. apa tandanya,, ada cara2 nk atasi masalah tu ke tidak. i'm tired with that dream.. :,(

    ReplyDelete
  72. Saya setiap hari mimpi saya mati.Ibu saya dan kawan baik sye pun mimpi yg sye mati..Ape maksud mimpi ni? Saya takut sgt dgn mimpi ni sbb setiap hari mimpi yg sme. Tolong sesiapa balas :(

    ReplyDelete
  73. Saya slalu mimpi lelaki yg sy mmg ad hati pada dia. Ap mksudnya eh? Please i really need to know these

    ReplyDelete
  74. Semalam saya bermimpi saya berkahwin dengan lelaki yg saya tak kenal. Tapi saya nampak jelas wajahnya. Mimpi saya amat teraktur. Dari mjlis persandingan hinggalah dah mula start bekerja. Seolah olah mcm di realiti. Pd mulanya sy terjga. Pastu sy smbung tidur. Mimpi itu pun turut bersmbung. Apa mkna mimpi ni yea? Ada sesiapa yg boleh terangkn. Tq.

    ReplyDelete
  75. kalo kita mimpi mendapat buah yang kembar...

    ReplyDelete
  76. mimpi mndapat buah kembar... x sure buah ape... cm ubi

    ReplyDelete
  77. Mmm ... banyak sgt bahan dalam net sekarang...
    banyak yg merapu dari fakta... terus terang saya kata...
    tulisan awak memang best... sesuatu yg dari hati akan sampai gak ke hati..



    Here is my site: Tips Puaskan Suami

    ReplyDelete
  78. Kelmarin, saya pergi berbekam buat pertama kalinya. Niat utama kerana saya mempunyai alahan pada kulit yang agak teruk sehingga ke bahagian muka termasuk selalu gatal mata, telinga, mulut dll. Lalu setelah memberitahu Tukang Bekam, dia pun memulakan proses membekam dengan memasang 3 tiub di bahagian bahu saya. Tiba-tiba tak sampai seminit, saya mula merasa seperti mahu pitam dan saya lantas bertanya kepadanya jika ia adalah normal. Namun, dia dengan segera mencabut tiub-tiub itu, saya sudah mula tidak boleh bernafas dan pitam. Seluruh badan lemah dan tiada tenaga. Tukang Bekam segera menghalakan kipas ke arah saya dan mengurut-urut belakang saya. Dia beri saya air mineral kerana katanya wajah saya sangat pucat lesi dan berpeluh-peluh. Kemudian, dia suruh saya berehat dahulu sebelum meneruskan bekam. Dia bertanya kepada saya, adakah saya pernah bermimpi bayi/kanak-kanak dan serangga/ular. Saya kata ya, selalu sangat. Ketika itu saya langsung tidak mengerti mengapa dia berkata 'Oh, patutlah,' dan dia bertanya jika saya juga selalu sakit kepala. Ya, memang saya kerap sakit kepala. Kadang-kadang sehingga 2-3 hari tidak hilang. Tanpa saya duga, katanya saya telah terkena sihir. Namun, saya agak keliru. Adakah benar kata-katanya? Jika benar, bagaimana saya mendapat sihir ini dan adakah sihir ini dihantar seseorang atau apa-apa sahaja. Saya keliru, buntu kerana Tukang Bekam tidak menjelaskan dengan lebih lanjut. Untuk makluman, saya mengalami mimpi-mimpi tersebut dan sakit kepala teruk sejak 2/3 tahun lepas. Keluarga saya tidak ada yang mengamalkan ilmu seperti membela saka atau jin. Apakah maksud ini semua? Oh ya sejak akhir-akhir ini saya seringkali diganggu seekor lalat/langau yg entah drpd mana dtgnya. Masalahnya hanya saya yg diganggu. Tengah malam nak tidur pun dia kerap beterbangan dan mengganggu. Saya berusia 21 tahun. Saya harap ada yang sudi menjelaskan perkara ini. Saya kurang arif. Terima kasih.

    ReplyDelete
  79. assalam, sy pernah bermimpi melihat kalimah Allah dalam tulisan jawi yang berwarna putih seakan awan. dan berlatarbelakangkan masjid yg kubahnya berwarna keemasan, apakah maksud itu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam mau tanya , kalau anak buah saya mimpi kaki saya berlubang dan banyak darah di patuk ular .. apa maksudnya ??

      Delete
  80. saya ingin bertanya, saya pernh bermimpi mengali lubang kubur utk adik sy di hadapan rumah nenek dan selain itu bermimpi rumah ingin dipecah masuk perompak, dan seorang perompak berjaya dibunuh tp adik sy turut terbunuh, masa tu sy tersedar dri tidor pd jam lebh kurang hmpir 4pg.. apkah mksd mmpi ini?

    ReplyDelete
  81. Assalamualaikum.saya mimpi melihat mengkarung hijau..apa petandanya? ada juga mimpi bebual dengan kawan lelaki yg lama tidak berjumpa dalam keadaan aurat tidak sempurna,,apa maksudnya?

    ReplyDelete
  82. Saya mimpi di sekeliling ka'bah banjir apakah maksud? Dan bberapa kali mmpi dunia kiamat

    ReplyDelete
  83. Saya bberapa kali mmpi dunia kiamat,bru2 ni sy mmpi disekeliling ka'bah banjir apakah maksudnya

    ReplyDelete
  84. Beberapa kali mmpi dunia kiamat... Bru2 ni mmpi disekeliling ka'bah banjir ap mksud nye?

    ReplyDelete
  85. Salam kenal. Saya bermimpi di lilit kain hitam dan hampir kehabisan nafas, dan lilitan terakhir sampai di ujung tangan kanan saya dan alhamdulilah saya teriak Allah hu Akbar, lilitan itu kembali terlepas dan saya terbangun sebelum adzan Subuh. Apakah arti mimpi ini. Terima kasih.

    ReplyDelete
  86. Salam. Saya ingin bertanya. Apa maknanya kalau kita sering bermimpi melalui kubur? Dan lagi satu bermimpi berbual dengan imam masjid mengenai hukum Allah?

    ReplyDelete
  87. Assalamualaikum..Ibu saya bermimpi mendapa duit dan melihat monyet...

    ReplyDelete
  88. kalau mimpi mak ayah g Mekah ? mcm mana pulak ? tlg reply , saya nak kan kepastian , terima kasih

    ReplyDelete
  89. TOLONG, SAYA BERMIMPI BERSALIN LEPAS 8 JAM ANAK TU DAH MENINGGAL DUNIA (DALAM MIMPI)...APE MAKSUDNYA

    ReplyDelete
  90. Saya bermimpi melihat 3 bulan yg besar semasa dlm perjalanan ke suatu tempat. Bulan-bulan itu tersusun dlm keadaan mendatar dan berjarak diantara satu sama lain. Saya kurang pasti sama ada saya melihat bulan-bulan tersebut dari dalam kereta atau bot, tetapi yg pastinya kenderaan yg saya naiki pada ketika itu sedang dlm perjalanan ke suatu tempat. Ketiga-tiga bulan yg besar yg saya lihat itu pula seolah2 dalam keadaan 'moon set' di permukaan laut dan hendak terbenam ketika pagi hampir menjelang. Yg pastinya ketiga-tiga bulan yg besar itu sangat cantik dan permandangannya juga sangat damai. Saya minta jasa baik pakar2 mimpi untuk menafsirkan mimpi saya. Saya tak pasti kenapa, tetapi saya rasa teringin skali lagi untuk bermimpi melihat benda yang sama. Untuk makluman semua, saya sudah berkeluarga & mempunyai seorang isteri dan tiga orang anak. Saya mohon mimpi saya ditafsirkan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  91. Mimpi kena gigit anjing ?

    ReplyDelete
  92. suami saya mimpi saya pergi ke umrah dan tidak pulang. apa maksud nya?

    ReplyDelete
  93. apakah maksudnya jika saya bermimpi diajak membuat bersama membuat rumah oleh org yg dikenali?

    ReplyDelete
  94. Saya bermimpi suami memakai baju kot yg koyak dibahagian tengkuk...apa maknanya ya..suami pulak selalu tak sihat kebelakangan ini...harap sudi la membalas soalan saya tq...

    ReplyDelete
  95. Sy kerap bmimpi ank lelaki,dr sy ngdong sy mpi ank lelaki ,sampai sy suda melahirkn baby girl,tp sy msh mpi ank laki,adakh sy akn mdpat ank ppuan lg

    ReplyDelete
  96. kalo mmpi dikejar dua anjing hitam yg 1 lari smbil jilatin pggung dan yg satunya cma ikut lari ngejar artinya apa ya?

    ReplyDelete
  97. kalo mmpi dikejar dua anjing hitam yg satu lari smbil jilatin pggung dan yg satu ma ikut lari ngejar artinya apa ya?

    ReplyDelete
  98. Assalam...
    Sy da 3x mimpi bayi & knk2 sume lelaki..

    Mimpi ptama:
    seorg knk2 umo 2-3thun pggl sy mama..putih & comel..msh lg egt rupenye hingga kini..dlm mimpi tu..klhtn sgt bhagia..tibe2 ilang..bgitu sja..


    Mimpi kedua
    mimpi mbersihkn najis & memandikn bayi tsebot..itu sja..


    Mimpi ketiga
    knk2 pula.. Dlm mimpi tsebot sy bsama ank itu (mukanya mirip ank kkasih sy) ada juga kelihatan kekasih sy bsama isterinya.

    Setelah hbis mimpi itu.. Sy bmimpi hmpir disengat lipan merah..sy juga pnh bmimpi dipatok ular sblm ni.

    ReplyDelete
  99. Salam.sy nk tanya..sy mimpi 2 org perempuan dimana salah seorang darinya sy kenal dan perempuan tu sgt membenci sy /memusuhi sy. Dlm mimpi tersebut 2 org perempuan itu menyerang sy menggunakan gunting yg terbuka dan salah seorang drpd hampir membunuh sy kerana gunting sudah hampir dileher tetapi selepas itu sy terus tersedar. Apakah maksud mimpi sy?

    ReplyDelete
  100. Salam.sy nk tanya..sy mimpi 2 org perempuan dimana salah seorang darinya sy kenal dan perempuan tu sgt membenci sy /memusuhi sy. Dlm mimpi tersebut 2 org perempuan itu menyerang sy menggunakan gunting yg terbuka dan salah seorang drpd hampir membunuh sy kerana gunting sudah hampir dileher tetapi selepas itu sy terus tersedar. Apakah maksud mimpi sy?

    ReplyDelete
  101. Salam admin.sy nk tanya maksud mimpi sy ni.sy mimpi diserang oleh 2 org perempuan dimana salah seorang nya sy knal dan sgt memusuhi sy. Dlm mimpi tu dorang serang sy pkai gunting yg terbuka. Kemudian salah seorang perempuan yg memusuhi sy tu nk bunuh sy pkao gunting dan hampir kena kt leher. Tetapi sy terus tersedar dan menjerit. Ape ek makne mimpi sy nie admin?

    ReplyDelete
  102. Mimpi saya, lelaki yang saya kenali mengunjungi saya dengan basikal. 3 kali mimpi tetapi lokasi berlainan ketiga kali menungang basikal. 3 kali kami tak dapat bercakap. Mimpi pertama ketika saya masih muda , kali ke3, kami jauh lebih dewasa..hanya senyum dari jauh .

    ReplyDelete
  103. Assalamualaikum.sy bermimpi anak sy meninggal dunia.astaghfirullah halazim..subhanallah....ape maksudnya..sy syg kan bayi prtama sy..ya allah pnjangkan la umur putera ju...

    ReplyDelete
  104. Saga MImPi kawan saya makan daging babi dengan kawan dia Tapi kawan sya susah meninggal dunia. Tlg beri maknya tk

    ReplyDelete
  105. saya bermimpi melihat Rasulullah SAW dari jauh, setelah saya mendekat saya hanya melihat kaki beliau, apakah arti mimpi ini

    ReplyDelete
  106. Saya bermimpi melihat Rasulullah SAW dari jauh setelah saya mendekat saya hanya bisa melihat kaki beliau, apakah arti mimpi ini????

    ReplyDelete
  107. salam...sy mimpi dapat duit kertas yang buruk...dalam mimpi tu sy serba salah nak ambik..tapi last2 sy ambik jugak..apa maksudnya?

    ReplyDelete
  108. Mimi disarungkan 2 bentuk cincin oleh seorang lelaki apa maknanya?

    ReplyDelete
  109. Mimi disarungkan 2 bentuk cincin oleh seorang lelaki apa maknanya?

    ReplyDelete
  110. sy bru lpas smbuh dr skt santau yg dihantar oleh rkn skeje.spnjg skt.mcm2 gnguan dtg n x pnh pts asa tuk berdoa pd ilahi.wlpn kdg2 pts asa dlm hdp.tp mimpi yg sy dpt byk kaitan dgn masjd.tp brlaenan keadn spt mengaji.mdgr azan.tman ahli kuaga kemsjd.adakah itu ptnjuk atau hnya mainan tdo.

    ReplyDelete
  111. Saya ingjn bertanya..harap ada sesiapa dapat bantu menjelaskan tafsiran trrsebut.ihu saya ckp dia mimpi saya ditimpa banjir..apakah maksud nya itu.

    ReplyDelete
  112. Harap ada sesiapa dapat memberi penjelasan..ibu saya berkata bahawa dia bermimpi yang saya ditimpa banjir...apekah maksud tersebut..harap dapat menjelaskan maksud tersebut.terima kasih.

    ReplyDelete
  113. Bang kalo mimpi dibunuh tapi dibunuhnya secara massal
    Artinya apa gan(dibunuhnya secara giliran bang)

    ReplyDelete
  114. sy penah mimpi bayi..da 2x..tp mimpi yg brlainan..xtau dr mane dtgnye byi itu..tapi sy memegang bayi trsebut..

    ReplyDelete
  115. saya mimpi ibu saya yang telah meninggal dunia (28 hari) yang lalu hidup semula semasa hendak memandikan jenazah. apakah maksud mimpi tersebut?

    ReplyDelete
  116. Salam.. Semalam sy mimpi kepala sy berlubang tp darah tidak ade..dlm lubang tu ada ult putih.. apkh mksd mimpi sy?

    ReplyDelete

Hi everyone .. please leave your comment here ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...