ads top

Kata-Kata Motivasi Diri


 ~ ^^^******^^^ ~

"Satu hal yang mengubah hidup adalah sewaktu kita benar-benar mengerti bahawa semua kejayaan atau kegagalan itu di mulai dari fikiran kita sendiri"
 
"Orang-orang berjaya mempunyai sistem kekuatan fikiran yang berbeza dengan orang yang tidak berjaya"

"Dalam hempasan ombak kegagalan, berhentilah sejenak dan mulai mencari berbagai kaedah untuk dapat meningkatkan kualiti jati diri secara berkesan agar dapat keluar
dari kesulitan dan keperitan sebuah kehidupan"

"Kejayaan bukanlah suatu misteri yang tidak terungkap. Malah sekiranya seseorang itu telah melakukan sesuatu perkara maka orang lain pasti mampu melakukannya juga"

  "Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi"

“Semua orang pasti memerlukan sahabat sejati, namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya. Banyak pula orang yang telah menikmati indahnya persahabatan, namun ada juga yang begitu hancur kerana dikhianati sahabatnya”

“Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri”

"Harta tidak akan pernah mampu mempertahankan kehidupan di muka bumi. Sehebat apapun usaha manusia untuk memperpanjang hidupnya, kematian pasti akan tiba pada saat yang telah ditentukan. Sebelum menyesal, masih ada kesempatan untuk membuat harta kita menjadi abadi"

"Nafsu manusia kadang seperti air. Tak pernah henti untuk selalu mengalir. Selama masih ada celah, di situlah air mengalir. Bezanya dengan air yang mengalir ke tempat lebih rendah, nafsu terus mengalir ke arah sebaliknya"  

~ ^^^******^^^ ~



~ Wassalam ~



Rizali Masri  




 
Share on Google Plus

Tentang Rizali Masri

RizaliMasriDotCom asasnya adalah sebuah website peribadi yang berkongsi artikel berkenaan keusahawanan, motivasi, isu semasa, kesihatan, ilmu pengetahuan dan travelog. Kini, website ini turut menyediakan pelbagai tawaran kursus keusahawanan, video marketing, membina website / e-commerce. Hubungi saya di 011-1636 2729.

0 respons pembaca:

Post a Comment

Hi everyone .. please leave your comment here