Kaulah Cinta Pertama Ku..


Sebenarnye ape kaitan aku dgn si choki..? mmg xde sbrg kaitan pertalian darah mahupun sedara mara pun.. hakhak.. cuma aku mula suka kt choki ni lahir sejak masa darjah 3 lg.. sebab aku suka tgk si choki tu sendiri.. comellll amat... huhu.. agak2 logik x alasan aku kali ni kenapa aku leh jatuh "cinta" kt si minah bernama "choki" nih..? 

Tp tula, dah namenye JODOH kan..? satu hari ni, aku tgh kebulor sgt2..so aku ternampak ar ada kedai runcit kt depan mata aku yg agak jauh jgkla. Pastu aku berpusu2 ar melarikan diri ke tempat kejadian.. dalam usaha aku berlari2 anak, berlari dan terus berlari dgn gigih tanpa mengenal erti putus asa ke arah kedai tu, walhal nk beli air ng roti jek..

Tetibe aku terpandang ada sorg aweks cun ni .... fuyyyyoooo.. aweks tuh... tp xleh ar ckp lebey2. sb baru darjah 3 dowh..! mane leh maen cintan cintun ni, nk kna hikmat terajang maut guling2 mak aku hinggap kt muke..? x berani la der...so aku pandang je la dari jauh.. nk usha jauh skali ler..! aku ni kan suka perhatikan perangai org.. so aku ternampak si aweks ni dia dok beli sesuatu. Pastu dia dok beli roti cam yg aku nk beli gak ar.. aisyehh kebetulan lagi ... dgn gaya yg manja lg mempersona (sambil menyelak rambut dgn tangan), si aweks ni m'gigit benda yg dia dok beli tu dgn penuh kelembutan dan kepuasan (sambil memejamkan mata dan tersenyum sipu) ... errkkkkk...!!! korg dok pk bukan2 ehh..? sepak karang..! bdk tu gigit benda tu pastu dia letak kt atas roti tu jek byk2. xde pape yg terpegun pun... kahkahkah.
.
Lepas tu aku nk cari mende alah tu yg dia dok beli, sb mcm best jek tgk dia dok makan. pastu aku tny ar pakcik tu bende alah yg bdk gurl tu makan.. pakcik tu ckp ar "choki2". perrgh wa pun pi ar geledah2 kedai pakcik tu.. tpi rezeki aku xde ar. mende alah tu abes la bai, so puas ar aku meround2 mencari mende alah yg di makan oleh bdk pompuan tu ke serata pelusuk kedai naek beskal BMX aku. Last2 kedai ke-4 x silap aku, baru dpt beli... kehkehkeh... ini rupenye..! aku beli ar 5 batang (sebatang seposen jek masa tuh).. har har har xiao.. baru 5 posen jek.. kehkeh. pastu ng roti baru 3 posen, plus air mirinda strawberi dlm botol kaca dlm singgit mcm tu ar siap ais ketul.. tu sb dulu2 murah, lgpn tu duit bekal sekolah mak aku bgi dowh..! Aku try ar buat mcm bdk pompuan tu buat.. mak aiiiii... sedap gila kentang siot..! sejak ari tu ar, cinta pertama aku ng choki2 telah mula bersemi.  kehkehkeh..

Stok Choki2 Simpanan Yang Aku selalu Beli ... kehkehkeh
Dan ketabiatan memakan kechoki2an telah menular sehingga ke hari ini di mana umur aku dh  pun 27 tahun.. cuma kali ni, gua x maen ar sebatang 5 batang der.. skali gua beli, sepeket 5 peket.. kna skali aritu.. gua nk beli asik dok abes memanjang jek sb kna berebut ng bdk2 kecik blk sekolah... gua order sekotak terus ng makcik kedai tu.. haaa kaauuu... pandang slekkk jek sume bdk2 sekolah tu kt gua..! ade aku kisahhhh .? haaa kauu kna sound tepek ng gua.. (sambil membuat mata bangga...) korg pi belajar pandai2 dulu bru leh beli byk2 mcm aku ni.. kahkah.. tp segan ar jgk siot ng perbuatan tidak bermoral lg beretika aku tuh.. sb time aku nk bayar sume org2 especially aweks2 mcm sebaya aku dok jeling2 jek.. dpn bdk2 blh ar aku tunjuk teror.. dpn aweks2 tu segan la plak bai.. skali makcik kedai tu leh tny, makk aiii beli sampai sekotak..? brp org anak kt rmh nk makan..? aku ckp ar nk bt bufday parti tuk bdk2.. ade makcik kesah..??? hakhak.. ng makcik2 tu skali kna 'kencing' ng aku.. sape suruh dok malukan aku dpn aweks2 kt kedai tu.. jatuhla martabat dan maruah aku sbg seorg lelaki tegar.. ada patot..? mmg x patot..!!

So choki2 mmg kegemaran aku smp skrg ni.. kehkeh. kena plak dah ada perisa baru.. susu ng coklat telah bersatu hati.. hakhak.. sbtg 20 sen pun kawan bedal jgk beb.. siap simpan stok lg.. sb bebudak rmh aku ni bkn nk beli. tp klu masuk blik aku menyebok jek nk pow sebatang.. pastu pow lg dan lagi.. dan lagi.. kesimpulannye, aku nasihatkan korg sume jgnla beli dan makan choki2 okehh.. sb tu kegemaran aku.. so xdela aku nk berebut2 kt kedai ng korg plak. nnt. hakhak.. okey..




 Wassalam



~ Rizali Masri ~
\(^_*)/
Cetak

No comments:

Post a Comment

Hi everyone .. please leave your comment here ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...