# LAGU 3 - Kembali

HAKCIPTA TERPELIHARA =)

video

Sila cari iPhone aku untuk "PAUSE" mp3



Lagu "Kembali" ni adalah lagu yang ketiga dicipta, digubah dan dinyanyikan oleh aku sendiri. Pembuatan video ni plak semasa aku balik kampung bercuti sambil menggunakan broadband. So agak sengal sangat internet yang asik putus2 memanjang tak sama mcm duduk kt rumah sewa yg guna streamyx. Dengan keadaan hujan waktu pagi2 mcmni, ayam pun tgh sedap menidurkan diri mereka, aku plak xde keje dok siapkan mende alah ini. Lagu ni pun aku saja nk gunakan amplifier dan guna rentak metal sket selain guna gitar akustik aku. Tapi sorry ada sket pitching lari lah sb aku maen belasah je nyanyi, hehe. lgpn aku gubah lagu ni sekadar suka2 tuk hilangkan boring je. So klu kuat sgt, rajin2kan lah jari jemari tu tuk slowkan sendiri eh =)

Lagu ni berkisarkan tentang harapan dan doa seseorang agar insan yang di kasihi itu datang kembali kepadanya. So kira masih berharap kepulangan seseorang yang amat di sayangilah =) Aku dapat ilham lagu ni masa tgh main gitar kt anjung rumah aku sambil dok bertenggek kt batu rumah tgk bdk2 kecik dok maen kejar2 kt lantai mozac rumah dan bebudak besar maen kejar2 dpn laman rumput rmh aku, tetibe muncul ilham tuk gubah lagu ni. So lagu ni khas buat mereka2 yang masih berharap akan kepulangan insan2 yg dikasihi. Samada insan tu nk pulang atau tak, wallahi.. Pengajarannya, berharap la pada yang Maha Esa kerana Dia yang Maha Mengetahui segala2nya drpd korg dok berharap pada "cinta" yg tak pasti tu datang bergolek dpn mata =) Lebih kurang mcm tu lah lirik dan intipatinya. So hayati dan dengarlah sambil korg menanti sekembalinya mereka2 itu =) so guys.. enjoy yourself..
Cetak

No comments:

Post a Comment

Hi everyone .. please leave your comment here ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...